דפנה רוזנבליט

364 עמודים
15×22 ס"מ

פרנץ קפקא

ביוגרפיה

99.00

"כשמארי מצטט את קפקא, הוא מעורר את הרצון למהר ולקרוא בו עוד. באופן הזה הוא מייצר את הביוגרפיה הספרותית הטובה ביותר שנכתבה על קפקא" (ה"אינדיפנדנט").
"הדיוקן של קפקא שמעמיד מארי הוא הנאמן ביותר הקיים… ביוגרפיה מובחרת" (ה"טיימס").

פרנץ קפקא (1883-1924) הוא אחד היוצרים המקוריים, האניגמטים וטורדי המנוחה ביותר מבין הסופרים המודרניסטים הגדולים. יצירותיו האפלות, כגון "המשפט", "הטירה" ו"הגלגול", הצליחו לכשף ולערער את דעתם של קוראים בכל רחבי העולם.
סיפור חייו של קפקא מרתק לא פחות מחיי הבדיון שלו – סיפור אשר לא הגורל עיצבו, אלא תחושת עינוי פנימית. כל חייו נאבק קפקא במכשולים שנראו בעיניו בלתי צליחים: אידיאל האמנות התובעני שלו, בריאותו הרופפת, תחושת הבידוד שאפפה אותו, עבודתו כעורך דין במוסד לביטוח עובדים, מערכת יחסיו הסבוכה עם אביו, המורשת היהודית המורכבת שלו, ניסיונותיו לייצר את התנאים שיאפשרו לו לכתוב ומאמציו הנחושים לא פחות – אך הכושלים – להינשא לפני שהמחלה תביא את חייו לקצם בגיל ארבעים.
ביוגרפיה חדשה זו, הראשונה לאחר יותר מעשרים שנה, משרטטת דיוקן מלא חיים של האדם אשר עיצב יצירות בלתי נשכחות ועתירות דמיון. היא בוחנת מחדש את הרומאן הממושך והמעונה של קפקא עם פליצה באואר, אשר אותה עזב בסופו של דבר מתוך תחושת ייאוש, את הקשר המעונה לא פחות שניהל עם מילנה יסנסקה מלאת התשוקה ואת האושר אשר לו זכה לבסוף בחודשי חייו האחרונים עם דורה דיאמנט. באמצעות קריאה חדשה ורגישה בכתבי קפקא לאור מאורעות חיים אלה מטיל מארי אור חדש על יצירתו של רב-אמן מודרני זה.

ניקולס מארי הוא מחברם של ביוגרפיות – אלדוס הקסלי, מתיו ארנולד ואנדרו מרוול – אשר זכו לשבחים רבים; כתב שני רומנים. מתגורר בוויילס ובלונדון.